دغدغه سلامت چایکاران اولویت اصلی ماست | توزیع تراکت آموزشی پیشگیری از کرونا بین چایکاران

مدیر عامل اتحادیه چایکاران شمال کشور در مصاحبه ای با خبرپزاری دیار میرزا اظهار داشت: محوریت اصلی اتحادیه چایکاران شمال کشور سلامتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بین کشاورزان چایکار و کارگران کارخانجات چایسازی است.

مازیار جعفری با اشاره به آغاز فصل برداشت چای از بیش از ۲۰ هزار هکتار باغات شمال کشور گفت: محوریت اصلی اتحادیه چایکاران شمال کشور سلامتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بین کشاورزان چایکار و کارگران کارخانجات چایسازی است.

وی افزود: صبح دیروز جلسه ای با همین محور در سازمان چای کشور با حضور کادر پیشگیری از بیماری دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار و راهکارهای لازم بررسی شد.

مدیر عامل اتحادیه چایکاران شمال کشور اضافه کرد: تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار تراکت آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا بین چایکاران، سنجش سلامت کلیه پرسنل کارخانجات از کارگر و کارفرما به صورت روزانه و استفاده از تونل ضدعفونی هوا سطوح در ورودی همه کارخانجات از جمله خواسته های ما بود که در این جلسه مطرح گردید.

جعفری خاطرنشان کرد: این اتحادیه در کنار سلامت چایکاران همواره پیگیر و تلاش می کند، درآمد چایکاران با افزایش تولید و حمایت دست اندرکاران صنعت چای کشور افزایش یابد.

لازم به ذکر است بیش از ۵۵ هزار خانوار در استانهای گیلان و مازندران به فعالیت چای مشغولند و ۹۰ درصد باغات چای شمال در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران واقع شده است و بیش از ۱۶۰ کارخانه چایسازی در تولید چای برای مصارف داخلی و صادراتی فعال هستند.

گفتنی است باتوجه به روند تولید و فراوری چای که دمای بیش از ۹۰درجه را طی میکند هیچ مشکلی ندارد و کاملا سالم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *