دولت نرخ تعرفه گمرکی واردات چای را افزایش دهد

مدیرعامل اتحادیه چای‌کاران شمال کشور با تأکید بر لزوم افزایش نرخ تعرفه گمرکی واردات چای گفت: افزایش نرخ تعرفه گمرکی از واردات بی‌رویه چای جلوگیری و باعث ایجاد انگیزه در تولیدکننده داخلی برای تولید چای باکیفیت می‌شود

مدیرعامل چای‌کاران شمال کشور با بیان اینکه خوشبختانه چای ایرانی جایگاهش را بین مردم به دست آورده است، اظهار کرد: مردم به این باور رسیده‌اند چای خارجی دارای اسانس بوده بنابراین برای حفظ سلامتی خودشان از محصول چای داخلی استفاده می‌کنند.

مازیار جعفری تشویق و ایجاد انگیزه در بین چای‌کاران را در بهبود کیفیت چای برداشتی تأثیرگذار خواند و افزود: عامل اصلی توسعه و رونق صنعت چای کشور تلاش برای کاهش دغدغه‌های اقتصادی چای‌کاران است.

وی با اشاره به هزینه بالای باغداری در مقایسه باقیمت برگ سبز چای تصریح کرد: هرچند امسال برخی از کارخانه‌داران مبالغ بالاتر از نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای را از چای‌کاران خریداری کردند اما تفاوت بین قیمت یک کیلو چای خشک در بازار و چیزی که نصیب چای‌کار شده با توجه به هزینه‌های بالای باغداری عملاً چای‌کار را برای ادامه کار بی‌رغبت می‌کند.

مدیرعامل چای‌کاران شمال کشور با اشاره به اینکه مصرف داخلی چای کشور حدود ۱۰۰ هزار تن است و تولیدکنندگان ما قادرند حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار تن از نیاز کشور را تأمین کنند، بیان کرد: دولت باید نرخ تعرفه گمرکی واردات چای را افزایش دهد تا از واردات بی‌رویه چای خارجی جلوگیری شود.

جعفری از توزیع تسهیلات کم‌بهره برای توزیع نهاده‌های کشاورزی خبر داد و گفت: منابع این تسهیلات از صندوق توسعه چای به ازای هر هکتار سه میلیون تومان با سود چهار درصد است که بازپرداخت آن‌هم از قیمت برگ سبز سال آینده چای‌کار کم می‌شود.

وی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای سال آینده بر اساس نرخ تورم واقعی، تسریع در احیای باغات چای، حفظ باغات موجود و پرداخت تسهیلات کم‌بهره را از دیگر موارد برای تشویق تولیدکنندگان چای اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *